13. května oslavíme Světový den pro fair trade. Je to den, kdy máme příležitost si uvědomit, že jídlo
na našem stole a čaj a káva pochází od farmářů, kteří velmi tvrdě pracují, aby je pro nás vypěstovali.
A přestože tvrdě pracují, nedostávají spravedlivě zaplaceno.
Při této příležitosti Fairtrade Česko a Slovensko spouští již druhý ročník kampaně Fandíme Fairtrade, do které se zapojí téměř 350 kaváren, hotelů a restaurací v České republice a na Slovensku.
Cílem kampaně je zapojit co nejvíce společností, které povzbudí své zákazníky, aby nakupovali fairtradové výrobky, a poskytnou jim informace o tom, jak Fairtrade mění životy. Tato kampaň se zaměřuje především na segment trhu HORECA, tedy hotely, restaurace, kavárny a cukrárny.
V České republice byla poprvé kampaň Fandíme Fairtrade realizována loni, letos se připravuje i na Slovensku. V loňském roce se zapojilo cca 210 provozoven, například OMV Česká republika, Tchibo Praha nebo Segafredo Zannetti.
„Tento rok očekáváme až 270 provozoven v České republice a 70 na Slovensku. Z našich největších partnerů budou participovat OMV Česká republika, OMV Slovensko, Tchibo Praha, Tchibo Slovensko, Pfanner, Segafredo Zanetti, MIKO káva a Tchibo Coffee Service“, říká Gabriela Kozlová, vedoucí marketingu a obchodu ve Fairtrade Česko a Slovensko.
„V rámci kampaně distribuujeme atraktivní marketingový materiál, například zástěry s logem Fandíme Fairtrade, cukry, samolepky, letáky a stojánky s příběhem kávové farmářky“, dodává Kozlová.
Každý se může zapojit. Obchody mohou označit své prodejny samolepkou a sdílet fotografie z obchodu na sociálních sítích s tagem #fandimefairtrade.