Kampaň Fairbruary přilákala pozornost spotřebitelů i influencerů


V únoru proběhla nová kampaň “Fairbruary – měsíc Fairtrade nákupů” na podporu spravedlivého obchodu, do které se zapojilo 16 obchodníků a řada spotřebitelů. Padesát influencerů dostalo box plný fairtradových produktů a zároveň běžela kampaň na sociálních sítích, kde dosáhly sponzorované příspěvky v ČR a na Slovensku přes 5,2 milionu zobrazení a influenceři připravili přes 66 příspěvků.

Měsíc férových nákupů, byla intenzivní kampaň zaměřená na podporu spravedlivého obchodu. Měla za cíl motivovat spotřebitele, aby vyzkoušeli fairtradové výrobky a přemýšleli o původu potravin. „V Česku se konala v únoru a na Slovensku ve Februári. Jde o motiv, s kterým již pár let zpátky začali pracovat kolegové v Německu, Švýcarsku, přidalo se Dánsko, Irsko, Rakousko a další země a letos i my, i když musím přiznat, že osobně jsem si úplně nebyl jistý, jak bude Fairbruary, díky názvu, fungovat i v ČR. Ale výsledky, počet zapojených partnerů a jejich ohlasy předčily naše očekávání a z celé akce mám nakonec velkou radost,“ popisuje Lubomír Kadaně, ředitel Fairtrade Česko a Slovensko.

Padesáti influencerům jsme s pomocí agentury Konektor rozeslali boxy plné fairtradových produktů a zároveň jsme spustili kampaň na sociálních sítích. Influenceři připravili 66 výstupů hlavně na Instagramu a někteří i TikToku. Obsah influencerů se dostal k půl milionů jejich fanoušků, impresí získali přes 720 000 a skoro 14 000 interakcí. V ČR sponzorované vizuály s edukačními příspěvky a konkrétními vizuály květin, čokolády, banánů, kávy zaznamenaly 2,9 milionu zobrazení a na Slovensku dalších 2,3 milionu

Na Instagramu zaujalo např. video od Emy Černichové s tím, že i na jedné malé věci záleží nebo příspěvek Míši Maurerové, kde říká, že má od malička ráda, když se hraje fér a nedá se než souhlasit se slovenskou green influencerkou Natálii Pažickou, že dokud nebudeme žít v ideálním světě jsou důležité certifikáty na produktech. Do kampaně se dále zapojili třeba Johana Bázlerová, Mirka van Gils Slavíková, Terka Jakoubková, Katarína Malá, nebo Jarda Havelka. Výstupy na sítích lze zhlédnout zde.

Do kampaně se připojilo 16 našich obchodních partnerů. Nejvíce svou komunikaci s Fairbruary propojil v ČR řetězec Lidl s letáky upozorňujícími na fairtradovou nabídku, online reklamou, fairtradovými recepty a spolupracujícími influencery. Řetězce Billa, dm drogerie a společnost Pfanner připravili extra placené posty na sociálních sítích. Společnosti Nespresso a FairBio oslovili své zákazníky pomocí svých newsletterů. Fairtradové produkty do boxů pro influencery věnovali dále: Gunz, Fair Made, Manner, Miko káva, Ölz, POEX a Tchibo.

Mária Janočková, manažerka udržitelného rozvoje společnosti BILLA Slovakia, vysvětluje: „Připojením se ke kampani Fairbruary jsme chtěli našim zákazníkům ukázat, že i malá rozhodnutí mohou mít velký dopad. Věříme, že každý nákup fairtradových výrobků pomáhá budovat spravedlivější svět obchodu a podporuje ty, kteří to nejvíce potřebují.“  
„Únorem to ale nezačíná ani nekončí. Každý den můžeme začít fairtradovým šálkem čaje nebo kávy, dát si fairtradový banán nebo čokoládu. Při každém nákupu se zamysleme nad původem surovin. Připojit se lze také k některé z našich komunitních akcí (Férové snídaně, Výstava na stromech a Férovou snídani v práci). Společně udělejme celý rok férovější,“ vyzývá Kadaně.

150 52 Kampaň Fairbruary přilákala pozornost spotřebitelů i influencerů 2025-04-23