Komunikační kampaně

V současném světě čelíme velkým problémům od válečných konfliktů přes nerovnosti mezi lidmi až po dopady klimatických změn a ztrátu biodiverzity. Fairtrade může být součástí řešení, jak některým výzvám čelit, a počítají se i zdánlivě drobné kroky, třeba ve změně nákupního chování jednotlivců, firem a institucí. Proto už tento únor proběhne nová kampaň “Fairbruary – měsíc Fairtrade nákupů”, do které se zapojuje mnoho obchodníků a do něhož, jak věříme, se zapojí i řada spotřebitelů.

„Fairbruary je měsíční akce, během které chceme společně motivovat lidi, aby se zastavili, zamysleli a zkusili udělat malý krok směrem k férovější a udržitelnější budoucnosti. Aby nenakupovali více, ale aby více o nákupu přemýšleli a přemýšleli o původu surovin,“ vysvětluje Lubomír Kadaně, ředitel Fairtrade Česko a Slovensko.

Kreativu a grafiku vytvořili v agentuře Konektor podle vzoru z úspěšné kampaně v Německu, Dánsku a Švýcarsku. Aktivity budou probíhat po celý únor hlavně na sociálních sítích a podle zapojení jednotlivých partnerů. V Lidlu například představí fairtradové zboží v letácích a na stránkách Kuchyně Lidlu, kde šéfkuchař Roman Paulus využije fairtradové produkty při pečení krémové tyčinky s čokoládou nebo banánových lívanců.  

Do kampaně se zapojí také influenceři např. Barbara Jagušak, Terka Koubková, Boris Hrivnak, Johana Bázlerová a Natalia Pažická, kteří obdrží balíčky s fairtradovými produkty. 

Společnost Billa do těchto balíčků věnovala čokoládové lanýže, společnost Pfanner fairtradové džusy, Manner oplatky, společnost Fair Made čaje, pražírna FairBio výběrovou zrnkovou kávou a řada dalších. „Chovat se zodpovědně je naprosto zásadní součástí naší nákupní politiky. Proto je pro nás důležité, aby každému, kdo je součástí našeho dodavatelského řetězce, byly zajištěny řádné pracovní podmínky a aby za svou práci obdržel spravedlivou odměnu. Tu nejlepší cenu zároveň chceme nabízet také našim zákazníkům. Proto nás tato kampaň velmi těší,“ říká ředitel Nákupu společnosti Lidl Česká republika Konrad Senger.

I jeden zakoupený výrobek nebo bábovka upečená z fairtradového kakaa může být pro někoho na druhém konci světa příležitostí ke spravedlivějšímu životu. S Fairtrade mohou lidé v Africe, Asii a Latinské Americe dosáhnout lepších platových a pracovních podmínek, celosvětově je zapojeno do systému přibližně dva miliony pěstitelů. Fairtrade jim díky sociálním, ekologickým a ekonomickým standardům umožňuje uživit se důstojně vlastní prací a zároveň pečovat o životní prostředí.

V ČR a na Slovensku je nyní k dostání téměř 2 800 fairtradových výrobků. Nejoblíbenějšími fairtradovými produkty jsou v ČR kakao a káva. K dostání na českém trhu jsou také fairtradové růže, třtinový cukr, čaj, banány. U některých obchodníků lze koupit i fairtradovou bavlnu, víno, sušené ovoce, oříšky, džusy, limonády, ledovou kávu, kosmetiku, zmrzlinu nebo kokosové mléko.

Budeme rádi, pokud se spotřebitelé rozhodnou být součástí #Fairbruary a pomohou nám šířit tuto důležitou myšlenku.  

#Fairbruary @fairtradeczsk

  • FAIRTRADE. Malá známka, ale dělá velké věci
  • Moje férová volba 2021
  • Moje férová volba 2020