Aktuality

MDŽ: Pozici žen posiluje Fairtrade hlavně vzděláváním

Posilování postavení žen je jedním z cílů systému Fairtrade. U příležitosti mezinárodního dne žen, který u nás poněkud zprofanovala desetiletí socialismu, ale který je důležitou připomínkou potřeby rovnoprávnosti mezi muži a ženami, proto i Fairtrade upozorňuje na to, že ženy by měly mít spravedlivý podíl na rozhodování v komunitách, kde žijí.

Navštívili jsme pěstitele fairtradové bavlny a koření

V lednu jsme zorganizovali novinářskou cestu do Indie, jejímž smyslem bylo přesvědčit se na vlastní oči, jak systém Fairtrade funguje v praxi a jaké benefity pěstitelům v zemích globálního Jihu přináší. Spolu s námi cestovali do Indie zástupci pěti českých médií.

V únoru pořádáme školení o certifikaci Fairtrade pro výrobce, zpracovatele a obchodníky

Systému Fairtrade velmi záleží na transparentnosti a důvěryhodnosti. Proto je celý
dodavatelský řetězec výrobků Fairtrade, od pěstitelů surovin až po finální výrobce
fairtradových produktů, důsledně kontrolovaný. Pro zpracování fairtradových surovin a
obchodování s nimi i pro výrobu fairtradových produktů je nutná certifikace, kterou zajišťuje
nezávislá společnost Flocert.

Čeští novináři míří za pěstiteli fairtradové bavlny do Indie

Je lepší jednou vidět než stokrát slyšet. To je hlavní důvod, proč jsme ve dnech 14. až 22. ledna pro zástupce českých médií zorganizovali novinářskou cestu do Indie. Hlavním cílem je seznámit se s tím, za jakých podmínek se pěstují suroviny pro výrobu věcí, jež každodenně používáme, zjistit, jak žijí fairtradoví farmáři a v čem jim Fairtrade pomáhá.

V rámci Giving Tuesday jsme pozvali seniory do Muzea čokolády

Letos jsme se zapojili do Giving Tuesday, svátku, který podporuje a oslavuje chuť pomáhat druhým. Rozhodli jsme se, že pozveme seniory z komunitního centra Život 90 na speciální workshop do Muzea čokolády Choco Story, kde mohli ochutnat čerstvě vyrobené pralinky, seznámit se s procesem výroby čokolády a také si vytvořit vlastní (samozřejmě fairtradovou) čokoládu. Ohlasy našich hostů byly skvělé a jednoznačně svědčí o tom, že čokoláda chutná v každém věku.

Rozjeli jsme kampaň Fandíme Fairtrade

U příležitosti mezinárodního dne kávy (1. 10.) jsme ve spolupráci s vybranými kavárnami zahájili kampaň Fandíme Fairtrade zaměřenou na segment HORECA (hotely, restaurace, kavárny). V rámci ní jste se v kavárnách mohli setkat s kulatými baleními fairtradového cukru, informačními stojánky s příběhem pěstitelky fairtradové kávy, samolepkami nebo plackami a začíst se do premiérového vydání Kávových novin s informacemi ze světa fairtradové kávy.