Adela Vinczeová, Bohumil Kartous a další osobnosti jsou tvářemi kampaně FAIRTRADE. Moje férová volba

Fairtrade Česko a Slovensko spouští další kampaň na podporu zvýšení povědomí české a slovenské veřejnosti o systému certifikace Fairtrade a hodnotách, které reprezentuje (spravedlivá odměna za práci, zákaz dětské a nucené práce, pěstování šetrné k životnímu prostředí). Kampaň s názvem “FAIRTRADE. Moje férová volba” odstartuje při příležitosti Světového dne důstojné práce.

Tvářemi letošního ročníku jsou moderátorka Adela Vinczeová, herečka Zuzana Kronerová, kosmický inženýr Jan Lukačevič nebo publicista Bohumil Kartous a další. V rámci této kampaně v klipech a v obrazových materiálech společně představí hlavní podstatu Fairtrade: že systém podporuje zranitelné skupiny farmářů z Latinské Ameriky, Afriky a Asie, že jim dává možnost uživit se vlastní prací za důstojných podmínek a pomáhá jim rozvíjet jejich podnikání. „Chci produkty vyráběné férově k lidem a šetrně k životnímu prostředí,” zdůrazňuje moderátorka Adela Vinczeová. Nechci, aby kvůli mé kávě nebo čokoládě musely na polích pracovat děti,” potvrzuje například publicista a ředitel Pražského inovačního institutu Bohumil Kartous.

V printové kampani a na sociálních sítích vystupuje celkem 7 českých a slovenských veřejně aktivních osobností (zachycených s nejtypičtějšími fairtradovými produkty – šálkem kávy, banány či čokoládou). Mezi osobnostmi jsou kromě již citované moderátorky Adely Vinczeové a publicisty Bohumila Kartouse také herečka Zuzana Kronerová, herečka a psycholožka Angelika Sbouli, herec Juraj Kemka, kosmický inženýr Jan Lukačevič a tisková mluvčí mládežnické organizace Barbora Trojak.

Kampaň nafotili portrétní fotograf František Ortmann, držitel několika ocenění Czech Press Photo a slovenská fotografka Martina Mlčúchová, finalistka Slovak Press Photo 2020.

Fairtrade Česko a Slovensko přichází s kampaní FAIRTRADE. Moje férová volba v nelehké době. Pěstitelé kávy se letos na příklad potýkají s kombinací nevídaného sucha v Brazílii, útokem sarančat v Africe a negativními dopady pandemie covidu-19. „Jsme přesvědčeni, že i to je důvod, proč je právě teď potřeba téma udržitelného nakupování ve společnosti otevírat,” vysvětluje Hana Malíková, ředitelka Fairtrade Česko a Slovensko.

Pěstitel kakaa a kávy z Pobřeží slonoviny Kouadio Eboue naléhá: „My tady opravdu nic nemáme. Chybí nám nemocnice, doprava. Nemáme pořádně co jíst. Protože káva a kakao nejsou dobře placené.”  Podle studie Fairtrade International z roku 2018 totiž roční příjem domácnosti pěstitelů kakaa v Pobřeží slonoviny (včetně dětí a prarodičů) činí 60 000 Kč, celá domácnost si tedy vydělá denně pouze 160 Kč. 

Pojďme společně podpořit udržitelné nakupování

Pokud se zajímáte o udržitelnou spotřebu a chcete se zapojit do podpory Fairtrade, sledujte nás na sociálních sítích, sdílejte naše vizuály kle kampani a přihlašte se k odběru našeho newsletteru.

150 79 Adela Vinczeová, Bohumil Kartous a další osobnosti jsou tvářemi kampaně FAIRTRADE. Moje férová volba 2021-10-13