Tiskové zprávy

Čtvrtou Fairtradovou školou ve Vsetíně je SŠ Kostka

Vsetín/Praha, 17. dubna 2019 – Pokud jde o zapojení škol do kampaně Fairtradové školy, je Vsetín jednoznačně nejúspěšnějším městem v ČR. Dnes získala titul Fairtradová škola již čtvrtá zdejší vzdělávací instituce – Střední škola Kostka. Celkový počet Fairtradových škol v ČR tak stoupl na dvacet osm.

Neziskové organizace oslovují kandidáty do EP s kampaní za udržitelnější výrobu a spotřebu

Praha, 16. 4. 2019 — Představitelé občanské společnosti spustili komunikační kampaň, jejímž cílem je oslovit kandidáty, kteří se v květnových volbách do Evropského parlamentu budou ucházet o mandát europoslance, a přesvědčit je, aby se během svého volebního období – tedy do roku 2024 – zasadili o evropskou legislativu, která podporuje udržitelnou výrobu a spotřebu a spravedlivý obchod.

Vsetín má už třetí Fairtradovou školu. Stala se jí ZŠ Vsetín Ohrada.

Vsetín/Praha, 15. února 2019 – Základní škola Vsetín Ohrada rozšířila řady takzvaných Fairtradových škol, které ve výuce i mimo ni poskytují prostor pro informace o principech fair trade, tedy spravedlivého obchodu, a koncept fair trade podporují i svými aktivitami. Titul Fairtradová škola dnes představitelům ZŠ Vsetín Ohrada oficiálně předají zástupci organizace Fairtrade Česko a Slovensko, která kampaň fairtradových škol v ČR koordinuje.

Fairtrade požaduje podporu malých zemědělců v boji proti klimatickým změnám

Praha, 3. 12. 2018 — Mezinárodní organizace podporující fair trade (spravedlivý obchod) během konference COP24 vyzvaly strany Rámcové úmluvy OSN o změně klimatu (UNFCCC), aby v rámci boje proti změně klimatu nastavily transparentní, spravedlivé a závazné mechanizmy zajišťující spravedlnost v obchodních vztazích.

Neziskové organizace ze zemí Visegrádské čtyřky budou spolupracovat na podpoře konceptu Fairtrade

Brno, 6. 11. 2018 — Fairtrade Česko a Slovensko (CZ/SK), Fundacja „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” – Fairtrade Polska (PL), Nadácia Integra (SK) a Association of Conscious consumers (HU) budou spolupracovat na podpoře konceptu Fairtrade ve všech čtyřech středoevropských zemích. Zástupci zmíněných organizací to oznámili u příležitosti již čtvrté Národní fairtradové konference, která se koná dnes v brněnském Impact Hubu.

Tržby za prodej fairtradových výrobků vzrostly celosvětově o 9 procent, poprvé překročily hranici 8 miliard eur

Nezisková organizace Fairtrade International zveřejnila výroční zprávu za rok 2017. Vyplývá z ní mimo jiné, že tržby za prodej fairtradových výrobků celosvětově vzrostly o 9 procent a dosáhly téměř 8,5 miliardy eur (více než 215 miliard Kč). Díky těmto prodejům dostala družstva pěstitelů v zemích globálního Jihu – kromě stanovené výkupní ceny za své produkty – také fairtradový příplatek určený k rozvoji jejich podnikání i jejich komunit, jehož celková výše se odhaduje na 178 milionů eur (více než 4,5 miliardy Kč). To je o 19 procent více než v předchozím roce.

Mezinárodní den kávy připomene kampaň Fandíme Fairtrade

Praha, 27. 9. 2018 — První říjnový den vyhlásila Mezinárodní organizace pro kávu (International Coffee Organization) mezinárodním dnem kávy. Tradičně slouží také k tomu, aby si lidé na celém světě připomněli pracovní a životní podmínky těch, kdo kávu v Latinské Americe, Africe a Asii pěstují. Nezisková organizace Fairtrade Česko a Slovensko tak letos u příležitosti mezinárodního dne kávy spustila ve spolupráci s kavárnami kampaň Fandíme Fairtrade, která na tuto problematiku upozorňuje.

Prodej fairtradových komodit na českém trhu loni výrazně vzrostl, každý obyvatel ČR vypil v roce 2017 téměř šest šálků fairtradové kávy.

Praha, 12. 9. 2018 — Objemy klíčových fairtradových surovin spotřebovaných na českém trhu v roce 2017 ve srovnání s předchozím rokem výrazně vzrostly. „U kávy, která je jakousi vlajkovou lodí Fairtrade, jde o nárůst o šestnáct procent, prodej výrobků s fairtradovým kakaem vzrostl dokonce o více než sto třicet procent,“ říká Hana Malíková (dříve Chorváthová), ředitelka Fairtrade Česko a Slovensko. Připomíná, že podobně dynamický byl meziroční růst českého trhu s Fairtrade výrobky i v předchozích letech: „Klíčové ukazatele, jako je prodej kávy, kakaa, ale i bavlny nebo třtinového cukru, se v posledních letech zvyšují pravidelně o desítky procent. Jen pro srovnání, prodej certifikované Fairtrade kávy vzrostl od roku 2014 téměř čtyřnásobně, prodej výrobků s fairtradovým kakaem ale více než třicetinásobně.“