FAIRTRADE. Moje férová volba

Fairtrade Česko a Slovensko podpořila další kampaní zvýšení povědomí české a slovenské veřejnosti o systému certifikace Fairtrade a hodnotách, které reprezentuje (spravedlivá odměna za práci, zákaz dětské a nucené práce, pěstování šetrné k životnímu prostředí). Kampaň s názvem “FAIRTRADE. Moje férová volba” odstartovala v říjnu při příležitosti Světového dne důstojné práce a trvala až do ledna 2022.

Tvářemi ročníku 2021 byli moderátorka Adela Vinczeová, herečka Zuzana Kronerová, kosmický inženýr Jan Lukačevič nebo publicista Bohumil Kartous a další. V rámci této kampaně v klipech a v obrazových materiálech společně představili hlavní podstatu Fairtrade: že systém podporuje zranitelné skupiny farmářů z Latinské Ameriky, Afriky a Asie, že jim dává možnost uživit se vlastní prací za důstojných podmínek a pomáhá jim rozvíjet jejich podnikání. „Chci produkty vyráběné férově k lidem a šetrně k životnímu prostředí,” zdůraznila moderátorka Adela Vinczeová. Nechci, aby kvůli mé kávě nebo čokoládě musely na polích pracovat děti,“ potvrdil například publicista a ředitel Pražského inovačního institutu Bohumil Kartous.

V printové kampani a na sociálních sítích vystupovalo celkem 7 českých a slovenských veřejně aktivních osobností (zachycených s nejtypičtějšími fairtradovými produkty – šálkem kávy, banány či čokoládou). Mezi osobnostmi byli kromě již citované moderátorky Adely Vinczeové a publicisty Bohumila Kartouse také herečka Zuzana Kronerová, herečka a psycholožka Angelika Sbouli, herec Juraj Kemka, kosmický inženýr Jan Lukačevič a tisková mluvčí mládežnické organizace Barbora Trojak.

Kampaň nafotili portrétní fotograf František Ortmann, držitel několika ocenění Czech Press Photo a slovenská fotografka Martina Mlčúchová, finalistka Slovak Press Photo 2020.

Fairtrade Česko a Slovensko přišla s kampaní FAIRTRADE. Moje férová volba v nelehké době. Pěstitelé kávy se potýkají s kombinací nevídaného sucha v Brazílii, útokem sarančat v Africe a negativními dopady pandemie covidu-19. „Jsme přesvědčeni, že i to je důvod, proč je právě teď potřeba téma udržitelného nakupování ve společnosti otevírat,” vysvětlovala Hana Malíková, ředitelka Fairtrade Česko a Slovensko.

Dopady kampaně

Videa a vizuály k této kampani na Facebooku a Instagramu dosáhly v ČR a SR přes 16,5 milionů zobrazení. Bannery na GoogleAds a videa v rámci YouTube kanálu zaznamenaly dalších 23 milionů zobrazení. Dále je doplnila printová kampaň s inzertními vizuály ve 26 titulech (např. Forbes, Respekt, FOOD na Slovensku pak Plus 7 dní, Geo nebo Dobré jedlo. Souběžně běžela outdoor kampaň na více než 520 citylight nosičích v Praze, Bratislavě, Košicích a dalších městech ČR a SR.

„Celkově jsme na kampaň zatím zaznamenali velmi pozitivní ohlasy od široké veřejnosti. V zobrazení videokampaně na YouTube máme nárůst o více než 200 % oproti předchozí kampani,“ potvrzuje ředitel Fairtrade Česko a Slovensko Lubomír Kadaně.

Pojďme společně dál podpořit udržitelné nakupování

Pokud se zajímáte o udržitelnou spotřebu a chcete se zapojit do další podpory Fairtrade, sledujte nás na sociálních sítích a přihlašte se k odběru našeho newsletteru.

  • Moje férová volba 2020